KlubBDK #1: DTEKK

data wpisu: 13.11.2024

Rozpoczynamy nowy program KLUBBDK – cykl dedykowanych setów dj’skich, których charakter każdorazowo określa formę słuchania.

Naszym pierwszym gościem będzie DTEKK, którego set ustawi Was w pozycji horyzontalnej.

Biuro Dźwięku Katowice: 15.11.2024 g.19 – 21
Wstęp wolny, liczba miejsc ograniczona.

Dtekk (Jędrzej Dondziło) to DJ, promotor i aktywista na rzecz kultury i okazjonalny radiowec. Białostoczanin z krwi i kości. Pomysłodawca, koordynator i dyrektor programowy Up To Date Festival. Współzałożyciel i booker klubu FOMO. Współtwórca kolektywu i wytwórni płytowej Technosoul. Inicjator hasła Pozdro Techno oraz cyklu wydarzeń pt. Salon Ambientu i Secret Location. Pierwsze kroki stawiał w klubie Metro. Na przestrzeni lat Dtekk był wielokrotnie nagradzany zarówno za swoją działalność promotorską (np. Nagroda Artystyczna Prezydenta Miasta Białegostoku) jak i muzyczną (DJ numer 1 w Polsce w plebiscycie portalu muno.pl). Niejednokrotnie reprezentował artystycznie Białystok, Województwo Podlaskie i Polskę (m.in. na światowych targach EXPO w Mediolanie). Jego sety, grane głównie z płyt winylowych, z jednej strony prezentują szeroki przekrój tego, co najlepsze w muzyce techno i electro, z drugiej – bliski jest mu ambient i muzyka eksperymentalna. Specjalne miejsce w repertuarze Jędrzeja ma italo disco. W jego filozofii występów bardzo ważne jest umiejętne balansowanie pomiędzy autentycznym poszukiwaniem najgłębszych form artystycznego wyrazu a zarażaniem ludzi miłością do muzyki. Jędrzej miał okazję występować praktycznie w całej Polsce. Grał również na najważniejszych polskich festiwalach muzycznych jak Unsound, Audioriver, Tauron Nowa Muzyka, Up To Date, Garbicz, a także wielokrotnie za granicą (m.in. w Berghain, Ohm, Suicide Circus, Gare Porto czy krajach takich jak Wielka Brytania, Włochy, Litwa, Ukraina, Białoruś, Słowacja).
http://soundcloud.com/dtekk
http://www.facebook.com/dtekkPL
http://www.mixcloud.com/dtekk1
http://www.uptodate.pl
http://www.facebook.com/fomoklub

Tracklista #18: Ambient, soundtrack do czasów przebodźcowania (wykład)

data wpisu: 07.11.2024

Tracklista #18: Ambient – soundtrack do czasów przebodźcowania (wykład).

Kiedy: 14.11.2024 g. 18:00

Biuro Dźwięku Katowice,
Plac Sejmu Śląskiego 2,
II p. Katowice Miasto Ogrodów

Wstęp wolny!

W 2009 roku firma Muzak ogłosiła bankructwo. Chociaż holding aplikujący muzykę przestrzeniach publicznych przestał istnieć, po korporacji pozostały interesujące dokumenty dźwiękowe, m.in. Stimulus Progression (1970) czy Muzak – How Our Music Works (1984). Ślady cywilizacji centrów handlowych, która podniosła pracę nad oprawą dźwiękową sprzyjającą konsumpcji do rangi „nauki”. Jednak ambient przetrwał ze swoją techniką powtarzanych fraz elektronicznych oraz operowania barwą. W pewnych kwestiach jest bliski minimal music (repetycja, delikatne i pulsacyjne zmiany w zakresie partii rytmicznych). Muzyka buduje atmosferę i przestrzeń. Ambient – czy to już gatunek tylko historyczny, czy wciąż może żywy soundtrack do czasów przebodźcowania?

TRACKLISTA – to seria wykładów multimedialnych Marcina Dymitera dotyczących istotnych kierunków w muzyce oraz sound arcie jako gałęzi sztuki współczesnej. Spotkania koncentrują się na kluczowych zagadnieniach i zjawiskach w muzyce XX i XXI wieku. Uzmysławiają, że muzyka jest też zapisem estetycznych i społecznych przemian, polem eksperymentów formalnych i technologicznych poszukiwań. Prezentowane nagrania przekraczają standardowe myślenie o gatunkach muzycznych. Tracklista ma inspirować do wymiany myśli, a także przybliżać wielowymiarowość kultury audialnej.
Do tej pory Tracklista była prezentowana w formie cyklu spotkań lub pojedynczych wykładów w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski (Warszawa), BWA w Tarnowie, ASP w Katowicach i Gdańsku, na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, w Biurze Dźwięku Katowice, katowickim Medialabie, Teatrze w Oknie (Gdańsk), CAFE SZAFA (Gdańsk), Galerii EL (Elbląg), Muzeum Miasta Gdyni, NOSPR (Katowice). Ukazała się także publikacja „Dźwięki i szwy” (2015), wydana przez BWA w Tarnowie, będąca zbiorem tekstów i podsumowaniem cyklu spotkań.

Wydarzenie dofinansowane przez Unię Europejską NextGeneration EU #nextgenerationeu #KPOdlakultury

data wpisu: 01.11.2024

Zapraszamy na podsumowanie Mikrorezydencji Piotra Wojtczaka – katowickiego twórcy dźwiękowego, znanego ze swoich wieloletnich działań artystycznych (m.in. AARPS, Modulartelevision, KURA). W półmroku i gęstej mgle zaprezentuje potencjał psychoakustycznych doświadczeń dźwiękowych przy pomocy wielokanałowego systemu BDK.

8 listopada 2024 r. o godz. 19:00
Katowice, Plac Sejmu Śląskiego 2
II p. Biuro Dźwięku Katowice

Wstęp wolny!

Piotr Wojtczak w swojej twórczości wykorzystuje syntezatory analogowe, samplery, efekty i mikser. Jego muzyka, początkowo inspirowana produkcjami klubowymi, ewoluowała w kierunku eksperymentów z formą i nieskrępowanych konwencjami poszukiwań poczucia bezczasu, ulotnych zdarzeń i detali w często surowej materii dźwiękowej. Podczas występów na żywo, często wykorzystuje sprzężenie zwrotne i elementy improwizacji, swobodnie poruszając się pomiędzy subtelnym minimalizmem a gęstym, wielowarstwowym, neurotycznym i ekspresyjnym krajobrazem dźwiękowym.
Jest regularnym uczestnikiem wydarzeń Biura Dźwięku Katowice od początku funkcjonowania projektu. Występował między innymi na festiwalach: Unsound, Sanatorium Dźwięku, Ars Independent, JazzArt, Fonomo, Nowa Muzyka, Mózg Festival i Boiler Room oraz w kultowych klubach, takich jak berliński Ohm, poznański Las czy warszawski Pogłos.
soundcloud.com/aarps
facebook.com/aaarps

Mikrorezydencje artystyczne Biura Dźwięku Katowice to zainicjowany w 2016 roku cykl pięciodniowych wizyt studyjnych, podczas których zaproszony artysta przygotowuje specjalny koncert/słuchowisko w wielokanałowym systemie nagłośnieniowym. Każda rezydencja zakończona jest publiczną prezentacją. Dotychczas odwiedzili nas:
Robert Skrzyński (Micromelancolié), Mirt, Lubomir Grzelak (Lutto Lento), Mikołaj i Piotr Tkacz, Emiter, Mateusz Wysocki (Fischerle), Jacek Sienkiewicz, Patryk Daszkiewicz (DMNSZ), Nicola Ratti, Miasto Masa Maszyna (Kolarczyk, Baran, Oleś), Grupa Etyka Kurpina, Krzysztof Freeze Ostrowski, FOQL + Edka Jarząb, Gerard Lebik, Beniowska, Justyna Stasiowska, Anna Zaradny, Maciej Wirmański, Mikulas Odehnal aka Lisaj, Paulina Pikiewicz, Krajobrazy, Paweł Janicki oraz Moniké.

Wydarzenie dofinansowane przez Unię Europejską NextGeneration EU #nextgenerationeu #KPOdlakultury

Halny: Lukáš Jiřička + Jacek Sienkiewicz

data wpisu: 24.10.2024

„Halny” to druga część swobodnej trylogii stworzonej we współpracy reżysera Lukáša Jiřički i kompozytora Jacka Sienkiewicza z trio aktorów, performerów i improwizatorów głosowych. Trylogia koncentruje się na trzech różnych formach kryzysu, załamania i dewastacji psychiki, przyjaźni, wiary i natury.

„Halny” przedstawia spuściznę literacką postaci polskiego modernizmu – Tadeusza Micińskiego. Kompozycja będzie balansować na pograniczu współczesnej abstrakcyjnej elektroniki, muzyki klasycznej z elementami muzyki ludowej z pogranicza polsko- słowackiego oraz death metalu. Swoich głosów użyczyli aktorzy Mirosław Zbrojewicz i Klara Bielawka oraz dwoje wokalistów Antoni Beksiak (improwizator głosu) i Tomáš Mitura (czeski wokalista death metalowej grupy Sněť i punkowego zespołu Vole, który jest również cenionym malarzem młodego pokolenia). Jest to grupa wykonawców, którzy są w stanie opanować szeroki zakres podejść zarówno do głosu, jak i gestu ciała.

Kompozycja zostanie zaprezentowana publiczności 31 października o godz. 18:00 jako przestrzenna instalacja dźwiękowa na wielokanałowym Soundsystemie BDK 2.0.

Wyprodukowane przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w ramach cyklu Nowe Słuchowiska.

Wydarzenie dofinansowane przez Unię Europejską NextGeneration EU #nextgenerationeu #KPOdlakultury

Wstęp wolny! Liczba miejsc ograniczona.
Biuro Dźwięku Katowice (Katowice Miasto Ogrodów IK II p.)
Plac Sejmu Śląskiego 2

Lukáš Jiřička – dramaturg teatralny, reżyser projektów radioartowych (przede wszystkim dla Czeskiego Radia), twórca instalacji galeryjnych i filmów oraz publicysta (A2, HIS Voice, Respekt, Souvislosti, Hospodářské noviny, Glissando, Didaskalia, Ultra Sounds, Oáza neklidu itp.). Studiował literaturę porównawczą na Wydziale Filozofii Uniwersytetu Karola w Pradze oraz dramaturgię na Wydziale Teatralnym Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze, gdzie uzyskał także stopień doktora. W ramach studiów odbył staże w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, gdzie był asystentem Krystiana Lupy, oraz w Instytucie Teatrologii Stosowanej w Giessen. Jest jednym z dramaturgów festiwalu muzyki „innej” Stimul w Pradze. Pracuje jako redaktor i tłumacz z języka polskiego. Jest autorem książek Identita v době otřesu /Skici o současném polském divadle/ [Tożsamość w czasach przewrotu /Szkice o współczesnym teatrze polskim, NAMU, 2010] i Dobyvatelé akustických scén /Zdobywcy scen akustycznych, NAMU, Praga, 2015 oraz Instytut Teatralny, Warszawa, 2018/. Współpracował z takimi reżyserami jak Andreas Ammer /DE/, Edit Kaldor /HU/, Petra Tejnorová /CZ/, Matyáš Dlab /CZ/ i Magda Stojowska /PL/, z duetem choreograficznym VerTeDance czy z grupami Handa Gote czy 420PEOPLE . Pracował nad kompozycjami radiowymi – głównie dla Radia Czeskiego – z takimi kompozytorami jak Jacek Sienkiewicz /PL/, Kevin Drumm /USA/, Robert Piotrowicz /PL/, Paul Wirkus /DE/, Jára Tarnovski /CZ/ czy z twórcą filmów eksperymentalnych Martinem Ježek /CZ/ i reżyser Tomáš Procházka /CZ/. Oprócz pracy dla radia i galerii realizuje filmy eksperymentalne z Martinem Ježkiem /CZ/ (Jak se dělá počasí, Hra na ohradu) i Petrem Šprinclem /CZ/ (Morava, krásná zem). Wykłada na Wydziale Filmu i Telewizji oraz na Wydziale Teatru Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze. Jest dramaturgiem platformy performatywnej Terén w Brnie.
✹✹✹
Jacek Sienkiewicz to jeden z pionierów i najważniejszych postaci polskiej sceny elektronicznej ostatnich dwóch dekad. Zaczynając od wczesnych brzmień acid i rave, a w ostatnich latach skłaniając się ku zaawansowanym, dźwiękowym eksperymentom, jest autorem kilku albumów i ponad 50 winylowych singli, których zawartość rozpięta jest pomiędzy minimal techno, a abstrakcyjnymi ambientowymi impresjami. Zawsze kroczący swoją drogą, rozwija swoje charakterystyczne brzmienie poza dominującymi trendami. Od 1999 prowadzi swoją wytwórnię Recognition, za pośrednictwem której odkrywa i promuje nietuzinkowych polskich artystów.

Mikrorezydencja#25 | Biuro Otwarte: Mateusz Śmigasiewicz – Density interferences / Zakłócenia gęstości

data wpisu: 20.10.2024

Biuro Dźwięku Katowice oraz Mateusz Śmigasiewicz, w ramach programu Biuro Otwarte zapraszają na podsumowanie i prezentację projektu „Density Interferences / Zakłócenia Gęstości” realizowanego w formie mikrorezydencji Biura Dźwięku Katowice.

Czas: 18.10.2024 g. 19:00
Miejsce: Biuro Dźwięku Katowice, Plac Sejmu Śląskiego 2
Wstęp wolny!

Interferencja (łac. inter – między + ferre – nieść) – zjawisko powstawania nowego, przestrzennego rozkładu amplitudy fali (wzmocnienia i wygaszenia) w wyniku ich nakładania. Density Interferences / Zakłócenia Gęstości to kompozycja opisująca przestrzeń poprzez zderzające się ze sobą fale, namnażające drgania i krążące impulsy. W efekcie tworząc materialne i bardzo fizyczne doświadczenie.

Mateusz Śmigasiewicz (1989), artysta dźwiękowy, kompozytor, muzyk, wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki. Doktor sztuk muzycznych. Działa twórczo na wielu polach, komponując muzykę kameralną, symfoniczną, elektroakustyczną oraz muzykę ilustracyjną dla teatru i multimediów. Utwory Mateusza wykonywane były w Polsce (m.in na festiwalach: MFMW „Warszawska Jesień”, Musica Privata, Musica Electronica Nova) i za granicą (Ukraina, Włochy, Indonezja, Węgry). Śmigasiewicz działa intuicyjnie, choć bliskie jest mu również procesualne myślenie o parametrach utworu muzycznego. Jego utwory elektroniczne eksplorują przestrzenność, rozwój tkanki dźwiękowej w czasie oraz wielowarstwowość. Uwielbia aranżować sytuacje, w których reguły komunikacji nie są do końca jasne, otwierając w swoich kompozycjach przestrzeń tajemnicy.

Wydarzenie dofinansowane przez Unię Europejską NextGeneration EU #nextgenerationeu #KPOdlakultury

 

Traklista #17 | Marcin Dymiter: Field recording jako pod(słuchiwanie)

data wpisu: 10.10.2024

Po 5-letniej (!) przerwie wracamy z trzema wykładami Marcina Dymitera z cyklu Traklista w BDK.

Nagrania terenowe dla jednych są działaniem na granicy dźwiękowego dokumentu i muzyki, dla innych filozofią i życiową praktyką. Jeszcze inny nurt to ekologiczna postawa związana z postrzeganiem środowiska jako całości. Inna koncepcja zakłada niemal encyklopedyczne zbieranie odgłosów natury. Field recording może być także rodzajem „hobby”- wypada wspomnieć o zjawisku audioturystki, które opisuje nowy sposób poznawania miejsc, alternatywnej turystyki i zapisywania dźwiękowych wspomnień. Na pytanie: „czym jest field recording?” spokojnie można odpowiedzieć, że tym wszystkim naraz i/lub niczym z osobna.

Na pierwszy spotkanie pt. Field recording jako pod(słuchiwanie) zapraszamy 17 października o godz. 18:00.

Biuro Dźwięku Katowice, II p. Katowice Miasto Ogrodów

Plac Sejmu Śląskiego 2

Wstęp wolny!

TRACKLISTA – to seria wykładów multimedialnych Marcina Dymitera dotyczących istotnych kierunków w muzyce oraz sound arcie jako gałęzi sztuki współczesnej. Spotkania koncentrują się na kluczowych zagadnieniach i zjawiskach w muzyce XX i XXI wieku. Uzmysławiają, że muzyka jest też zapisem estetycznych i społecznych przemian, polem eksperymentów formalnych i technologicznych poszukiwań. Prezentowane nagrania przekraczają standardowe myślenie o gatunkach muzycznych. Tracklista ma inspirować do wymiany myśli, a także przybliżać wielowymiarowość kultury audialnej.Do tej pory Tracklista była prezentowana w formie cyklu spotkań lub pojedynczych wykładów w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski (Warszawa), BWA w Tarnowie, ASP w Katowicach i Gdańsku, na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, w Biurze Dźwięku Katowice, katowickim Medialabie, Teatrze w Oknie (Gdańsk), CAFE SZAFA (Gdańsk), Galerii EL (Elbląg), Muzeum Miasta Gdyni, NOSPR (Katowice). Ukazała się także publikacja „Dźwięki i szwy” (2015), wydana przez BWA w Tarnowie, będąca zbiorem tekstów i podsumowaniem cyklu spotkań.

Wydarzenie dofinansowane przez Unię Europejską NextGeneration EU #nextgenerationeu #KPOdlakultury

Biuro Otwarte: Agata Dyczko_Staw Maroko

data wpisu: 13.09.2024

Biuro Dźwięku Katowice w ramach programu Biuro Otwarte zaprasza do współtworzenia projektu dźwiekowego z Agatą Dyczko.

„Podwodne stworzenia, potwory lub po prostu obce naszemu codziennemu doświadczeniu przyrody – kształty, faktury, dźwięki, czy sposoby istnienia oraz istoty czające się w głębinach budziły i budzą grozę, będąc równocześnie wrotami do eksplorowania nowej zmysłowości. Odgłosy przelewania się w brzuchu przypominają nam o naszych różowo miękkich wnętrznościach.Jak czytamy w XVIII w dziele, Aleksandra Baumgartena „Reflections on poetry”: Estetyka podąża śladem doznań, jakich ciała doświadczają w obecności innych ciał.

Zapraszamy do wspólnego słuchania, za pomocą hydrofonów i rekorderów, podwodnych dźwięków katowickiego stawu Maroko, a następnie stworzenie wielogłosowej instalacji, złożonej z reakcji, interakcji i opowieści o zmysłowym spotkaniu z podwodnymi dźwiękami.

Zapraszamy osoby, które tworzą, chcą zacząć tworzyć, albo po prostu zainteresowane tego typu aktywnością. Udział bezpłatny. Zainteresowanych prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego: https://drive.google.com/drive/u/1/home

I etap – Wspólne słuchanie Maroko:
20.09 19.00-20.30
22.09 8.00-10.00
24.09 19.00-21:00

II etap – Prezentacja w Biuro Dźwięku Katowice: TBA

Agata Dyczko – artystka interdyscyplinarna, nagrywa i bada dźwięki, tworzy instalacje, słuchowiska i spektakle, prowadzi autorskie audycje w ramach Pasma dla Ziemi w Radio Kapitał: w pasiece taty dyczko i hydrofony mes amours.
interesują ją sytuacje wielogatunkowe, w szczególności relacje i negocjacje, również niemożliwe społeczności i zdziczenia przetworzonych człowiekiem krajobrazów, Jesienia br ukaże się jej debiut prozatorski Żukowo (Biuro Literackie)
WAŻNE: Udział jest bezpłatny, ale prosimy o przemyślane deklaracje. Osoby, które zapisały się i po potwierdzeniu uczestnictwa , nie wezmą udziału, bez uzasadnionej przyczyny, nie będą zapraszane na kolejne wydarzenia wymagające rezerwacji miejsc. Dziękujemy za zrozumienie. Obowiązuje limit miejsc

Biuro w Mózgu

data wpisu: 10.08.2024

Wraz z Mózg Foundation w ramach XX edycji Mózg Festiwal zapraszamy 6 i 7 września do dawnych, bydgoskich zakładów cukierniczych, gdzie wspólnie ze słuchaczami zmierzymy poziom cukru w cukrze dźwiękiem przy pomocy specjalnego wielokanałowego Soundsystemu BDK 2.0.

W programie: object blue, Jędrzej Siwek, SSRI, Rafał Ryterski, Anna Pašić, Tirvyous Wagon (Marek Pospieszalski, Qba Janicki, Bartłomiej Chmara, Tomasz Sroczyński.

Więcej informacji oraz program całego Festiwalu znajdziecie na www.festiwal.mozg.pl

 

 

Świetlica dźwiękowa: Półkolonie w Biurze II

data wpisu: 08.08.2024

Biuro Dźwięku Katowice i Świetlica dźwiękowa w osobach Pauliny Pikiewicz i Radka Sirko zapraszają na drugą edycję Półkolonii w Biurze.Z Pauliną będziemy słuchać, słuchać i jeszcze raz słuchać – słuchowisk, dokumentów i kolarzy dźwiękowych – i o nich rozmawiać. Jeden dzień poświęcimy na grę z ciszą i bezruchem – od ćwiczeń na dźwiękową uważność, po mapowanie przestrzeni całym ciałem, ale przede wszystkim uchem. Zorganizujemy WF dla dźwięko-dzikusów. Będziemy też snuć opowieści – usuniemy z naszych narracji wyimaginowane postaci, by skupić się na dźwiękowej fakturze tła, detalu, i nie-człowieka.Z Radkiem natomiast zanurzymy się w kolorowy świat elektrotechniki. Zaczniemy od obsługi miksera i mikrofonów, a następnie będziemy generować dziwne zjawiska akustyczne z wykorzystaniem pętli efektów i kostek gitarowych. Nauczymy się też lutować i spróbujemy zbudować prosty układ elektroniczny do hałasowania. Spróbujemy też skonstruować własne instrumenty wykorzystując blaszki piezo, druty, sprężyny, struny i pudełka po ciastkach.Zainteresowane osoby (powyżej 16 r.ż.) prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego: https://t.ly/RApLV
Czas operacyjny: 26-29 sierpnia, godz. 17:00 – 21:00
Udział bezpłatny!
Liczba miejsc ograniczona.
Osoby zakwalifikowane powiadomimy mailowo.WAŻNE: Udział jest bezpłatny, ale prosimy o przemyślane deklaracje. Osoby, które zapisały się i nie wezmą udziału, bez uzasadnionej przyczyny, nie będą zapraszane na kolejne wydarzenia wymagające rezerwacji miejsc. Dziękujemy za zrozumienie.

Biuro w Sanatorium 2024

data wpisu: 18.06.2024

Biuro w Sanatorium to specjalny, dedykowany program Biura Dźwięku Katowice po raz czwarty realizowany we współpracy z Festiwalem Sanatorium Dźwięku. Naszym głównym celem jest tworzenie wyjątkowych i komfortowych warunków do szerszego doświadczania dźwięku w plenerze.W parku zdrojowym dr Brehmera na wielokanałowym, autorskim soundsystemie BDK 2.0., poza artystami Festiwalu, Biuro Dźwięku zaprezentuje:

☻ Mads Emil Nielsen (DK)

☻ FKA Micromelancolié / Moniké

☻ Meandry – wielokanałową instalację dźwiękową M. Dymiter / P. Ceglarek zrealizowaną dla bydgoskiego Centrum Nauki i Kultury Młyny Rothera.

Do zobaczenia w Sokołowsku!

TT: TBA

 

Mads Emil Nielsen – Copenhagen based musician/composer Mads Emil Nielsen works with basic sound sources, often combined with short percussive and orchestral samples, and the amplification of machine produced errors. In 2014 he founded the label and artistic platform arbitrary, on which he has released the Framework series of graphic scores and recordings, as well as solo works and collaborations including the Percussion Loops EP, the album Refound with Andrea Neumann, a series of remix collaborations with Chromacolor, and his Black Box series of works originally made for theatre, dance performances and radio soundtracks. Nielsen has also contributed to various
exhibitions, including the Notations 21 Project. His music is featured on compilations by The Wire Magazine and raster-media.

 

Micromelancolié/Moniké – Robert Skrzyński to występujący pod pseudonimami Micromelancolié oraz Moniké artysta dźwiękowy, który porusza się w obszarze polirytmii i elektroakustyki. W swojej
twórczości wykorzystuje dźwięk znaleziony, zjawisko sprzężenia
zwrotnego, mikrosample oraz nagrania terenowe. Muzykę Roberta można znaleźć w katalogach takich wytwórni jak: Brutality Garden, Instruments of Discipline, Natural Sciences, Pointless Geometry czy Where to Now? Skrzyński miał okazję występować na festiwalach takich jak: Audio Art, Sacrum Profanum, Sanatorium
Dźwięku, Tauron Nowa Muzyka czy Unsound.
www.instagram.com/fka_micromelancolie/
www.ninateka.pl/vod/muzyka/micromelancolie-fina-na-ucho/

 

M E A N D R Y
Instalacja dźwiękowa Marcina Dymitra zrealizowana we współpracy z Piotrem Ceglarkiem (architektura dźwięku, pure data) na zlecenie bydgoskiego Centrum Kultury i Nauki Młyny Rothera. Jest kolekcją nagrań terenowych, ale odsyła do konteksty miejsca, silnie nacechowanego pierwotnym przeznaczeniem historycznych budynków Młynów Rothera.
W Meandrach dźwięki mieszają się ze sobą, tak jak w realnym pejzażu dźwiękowym; nagrania terenowe ukazujące pory roku, pory dnia i nocy łączą się z brzmieniem dźwięków mechanicznych i pracy urządzeń, które znajdowały się niegdyś w młynie.

 

Marcin Dymiter – muzyk, twórca nagrań terenowych i autor instalacji dźwiękowych, słuchowisk, muzyki do filmów, spektakli teatralnych, wystaw i przestrzeni publicznych. Porusza się w kręgu elektroniki, field recordingu i muzyki improwizowanej. Jest autorem projektu Field Notes, map dźwiękowych i edukacyjnego cyklu muzycznego Tracklista. Prowadzi warsztaty dźwiękowe oraz działania przybliżające ideę field recordingu. Gra w projektach: emiter, niski szum, ZEMITER oraz innych, efemerycznych formacjach. Stypendysta Uniwersytetu Sztuki w Berlinie, finalista konkursu Netmage International Multimedia Festival w Bolonii. Stypendysta Marszałka Województwa Pomorskiego oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011), Fundacji Wyszehradzkiej (2012, 2023). Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Autor książek “Notatki z terenu” (nominacja do Nagrody Literackiej Gdyni w 2022), “Przewodnik dla audiokulturalnych” i “Maszyny do ciszy” wydanej w 2023 roku.

 

Piotr Ceglarek – współzałożyciel i kurator BDK od 2014, twórca multimedialny, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Wykładowca w Pracowni Działań Multimedialnych ASP Katowice. Interaktywne instalacje audiowizualne oraz projekty dźwiękowe realizował m.in. dla Muzeum Designu w Londynie, Unsound Festiwal, Sanatorium Dźwięku, Ars Independent, Fonomo, Mózg Festival, Sonic-Fiction, Nachtdigital, Canti Spazializzati, Festiwal Wydźwięki / Resonances, Poolloop Festival, JazzArt Festival, Festiwal Prawykonań, NURT ≈ Przedwiośnie, Katowice Street Art Urban Sound, Festiwalu Filmów Kultowych, Zollverein – Extraschicht (DE), Art+ Bits, Medialab Katowice, Tauron Nowa Muzyka, Polloop Festival (CH), Rondo Sztuki, Galeria Szara. Współtworzył/ tworzy kolektywy/zespoły: RGBoy, Teleport Katowice, Pollux, MTV: Modulartelevison oraz duet Ceglarek/Dybała (CD)